Tranzitni put

  24 januar 2014
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

U mnogim promotivnim materijalima privrednog karaktera hvalimo se kako Bečej ima odličan geografski položaj, što je tačno, i dobru infrastrukturu, što nije baš sasvim tačno. Najslabija tačka su putevi. Da bi neko mesto dobro funkcionisalo u privrednom smislu, mora da ima dobre puteve. To je važno pogotovo sada kada je u modi privlačenje stranih investicija.

Zaobilaznica oko Bečeja na relaciji hale „Fadipa“- Srbobranski put je prilično opterećena i u veoma lošem stanju. Za to se najčešće optužuje „Sojaprotein“ zbog kamiona koji dolaze u fabriku. Međutim, to je regionalni put kojim ide mnogo stranih kamiona u pravcu prema Mađarskoj i Hrvatskoj. Sada je na 15 hektara počela izgradnja pogona „KWS“, nemačke semenske kuće. Time će taj put biti još više opterećen.
Interesantna je maršruta kojom se upućuje tranzitni saobraćaj: pored „Fit“-a ide se preko mosta, pa Pionirskom ulicom, pa na semafor, pa pored „Bečejprevoza“ i „Gradske pekare“ prema „Sojaproteinu“. Ukoliko bi to stvarno bila zaobilaznica, trebalo bi na kanalu izgraditi most i petlju na lokaciji između Semenske stanice i „Fit“-a. Taj put bi mogao direktno da izbije na raskrsnicu između hala „Fadipa“ i silosa „Bečejke“. Na taj način bi se izbeglo da kamioni ulaze u naselje. Naravo, to je lakše nacrtati nego ostvariti. Poznato je da nama u Bečeju izgradnja mostova nije baš jača strana, ali potrebno je imati ideju, započeti i napraviti neki razvojni plan. Kada se ima potrebna strategija onda se može „aplicirati“, kako se to sada moderno srpski kaže, kod određenih fondova za sredstva.

V. R. žitelj ovdašnji

Naslovi

Popularni Članci