Specijali BM (122)

Zakonom o nacionalnim savetima nacionalnih manjina (2009) predviđeno je da manjinske zajednice u Srbiji imaju mogućnost da izaberu svoje nacionalne savete na neposrednim izborima ili na skupštini elektora.

A kisebbségi nemzeti tanácsokról szóló törvény (2009) értelmében a szerbiai kisebbségi közösségeknek lehetőségük nyílt arra, hogy közvetlen választásokon válasszák meg nemzeti tanácsukat, vagy hogy ezt elektori közgyűlés útján tegyék meg továbbra is.

Na troiposatnoj sednici Skupštine opštine 8. novembra, zbog problema u radu Toplane, odbornica odborničke grupe „Samo lokalno“ (ranije „Dosta je bilo“) Svetlana Dinić predložila je likvidaciju Toplane, ponovo je aktuelizovano pitanje zakonitosti deficita u opštinskoj kasi, pokrenuto je pitanje ukidanja naplate parkiranja u Bečeju, na čelo Gradskog muzeja imenovan je profesor engleskog jezika i ispostavilo se da statut muzeja nije u skladu sa zakonom.

O ulozi interresorne komisije u tranziciji dece sa smetnjama u razvoju iz predškolske ustanove u prvi razred tipične škole, o stavu škola i roditelja prema inkluziji, o detetu, „pokretaču“ stvari nabolje u školi „Zdravko Gložanski“ govori psihologica u toj školi i predsednica interresorne komisije u opštini Bečej Margarita Berček.

Javnost ne zna ništa o tranziciji dece sa smetnjama u razvoju iz obdaništa u priv razred osnovne škole, niti je jasno čiji je posao da „obavesti“, eventualno, predškolsku ustanovu kako su se deca „ukopila“ u prvi razred tipične škole. Da li imaju asistivnu tehnologiju, lične pratioce, pedagoške asistente? Da li postoje slučajevi kada deca posle izvesnog vremena, pređu iz tipične u škole za decu sa smetnjama u razvoju?

Nepostojanje baze podataka o broju dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom u Bečeju znači da ne postoji mehanizam za rano i sistematsko registrovanje podataka o deci sa smetnjama u razvoju, o njihovom broju, uzrastu, težini smetnji, socijalnom položaju. To otežava, a u mnogim slučajeva i onemogućava da ta deca budu uključena u društvo.

„Da li je on normalan?“
„Loše će uticati na moje natprosečno inteligentno dete.“
„Neka ide u ’specijalnu’ školu.“

Treći rebalans opštinskog budžeta, uz četiri usmeno podneta amandmana vlasti, odbornička većina je na sednici Skupštine opštine 19. oktobra usvojila bez ijedne reči rasprave – za oko 5 minuta.

U okviru medijskog projekta Bečejskog mozaika „Ničija zemlja – tranzicija dece sa smetnjama u razvoju iz predškolske ustanove u osnovne škole u Bečeju“ pokušaćemo da odgovorimo na pitanja o tome kakav je položaj dece sa smetnjama u razvoju u predškolskom i u školskom sistemu, da li za njih postoji tranzicioni plan prilikom polaska iz jedne u drugu obrazovnu ustanovu, da li postoje arhitektonske barijere u tipičnim osnovnim školama i u školi/ školama za decu sa smetnjama u razvoju i da li se i na koji način rešavaju ti problemi, kakva podrška se obezbeđuje deci, da li sva deca sa smetnjama u razvoju koja su upućena u bečejsku školu „Bratstvo“ zaista moraju da pohađaju tu školu, ili bi mogla, uz dodatnu podršku, da idu u tipične osnovne škole, šta je sa decom koja nisu vidljiva za sistem, da li neko razmišlja o porodicama dece sa smetnjama u razvoju, da li je inkluzija problem ili rešenje problema?

Predstavnici opozicije i vlasti su više od tri sata diskutovali o opštinskom budžetu, o deficitu i suficitu, o tome da li u Toplani ima ili nema novih zaposlenih, o eventualnim greškama u izveštaju o trošenju novca iz budžeta, o znanju ili neznanju pojedinih odbornika, da bi 22. sednica Skupštine opštine 3. oktobra kulminirala mučnom raspravom „o krvi i tlu“ i prebrojavanjem Srba i Mađara u Gradskom muzeju – to je, na trenutke, podsećalo na devedesete godine prošlog veka.

Naslovi

Popularni Članci

      

Specijali