Počela primena novog ZOBS-a: Dobar zakon, ali je primena diskutabilna

  18 decembar 2009
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Prošlog četvrtka počela je primena novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (ZOBS). Aktuelni zakon doneo je niz novih rešenja, kao što su kazneni poeni za prekršaje („bodovanje“ počinje tek u januaru), smanjenje brzine u naseljenim mestima (na 50 kilometara na sat), uveden je pojam „nasilnička vožnja“ koja će biti strogo sankcionisana, smanjena je dozvoljena količina alkohola u krvi (na 0,3 promila)… Najdalje se ipak otišlo u kaznenoj politici, pa su novčane i zatvorske kazne povećane nekoliko puta u odnosu na stari zakon.

Učesnici u saobraćaju u opštini Bečej uglavnom pozdravljaju novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, ali smatraju da on neće biti u potpunosti sproveden.
Predrag Žikić: Pozdravljam donošenje novog Zakona o saobraćaju i nadam se da će povećati bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Međutim, i prethodni zakon je, prema tumačenjima pravnika, bio dobar, ali se nije primenjivao u praksi. Sumnjam da će i novi biti primenjivan u potpunosti, jer uvek postoje povlašćeni kojima nijedan zakon ne  može ništa.
Bojan Mutavdžić: ZOBS je dobro koncipiran i trebalo bi da bude koristan, međutim, još uvek nisu doneti svi podzakonski akti koji detaljno regulišu ovu oblast. Nadležni su od usvajanja do početka primene imali šest meseci da to učine, ali, eto, nisu. Koliko mislim da je zakon dobar, toliko se bojim da će njegovo sprovođenje izostati u praksi.
Brigita Šuranji: Dobro je što smo najzad dobili strog zakon za bezbednost u saobraćaju. Sada policija i sudstvo treba da pokažu da mogu dobro i efikasno da rade i sankcionišu sve prekršaje koje ustanove. Ako oni budu vredni, biće manje saobraćajnih nesreća, poginulih i povređenih osoba.
Nebojša Šljukić: Oštriji zakon u saobraćaju je odavno trebalo uvesti, ali mislim da će opet nagrabusiti obični smrtnici koji žive i hrane se hlebom koji neposredno zarađuju u saobraćaju. Profesionalce će opet ganjati i za najmanji prekršaj, a „malima“ će gledati kroz prste. Slažem se da se vozači autobusa i kamiona češće kontrolišu, ali to treba činiti i sa zaprežnim vozilima, traktoristima, motoristima, biciklistima, ali i sa pešacima.
Robert Molnar: Dobro je što je takav zakon donesen, mada mislim da su u njega ugrađene i nepotrebne stvari. Možda su pogrešili kod uvođenja obaveze da traktori moraju da imaju rotaciona svetla, bez obzira na to što po širini ne odstupaju od dozvoljenih gabarita. Greška je i što je zakon počeo da se primenjuje, a nisu obezbeđeni svi uslovi da se vozači pripreme. Traže da imaš novu „prvu pomoć“, a nje nema da se kupi. Ima još nekoliko sitnica koje nisu logične, ali je zakon u suštini dobar. Nadam se da će ga nadležni dosledno primenjivati.
Petar Dudaš: Nisam vozač i ne razumem se puno u tu tematiku. Ipak, nadam se da će primena novog zakona obezbediti da ljudi manje ginu na putevima u našoj zemlji.
Tijana Bokan: Vlada Srbije je učinila pravu stvar uvođenjem ovog zakona jer su kazne mnogo više nego ranije. Naš narod može da se opameti samo ako ga udaraš po džepu. Sviđa mi se i što će kod škola i vrtića brzina biti ograničena na 20 ili 30 kilometara na čas jer će deca tako biti sigurna.
Elvir Mujan: Nisam siguran da će se išta promeniti posle 10. decembra. Stari zakon je bio kvalitetan, a nije se primenjivao, pa ne vidim razlog zbog čega bi sada bilo drugačije.
Milan Sedlar: Nadam se da će novi ZOBS doneti barem nešto dobro. Valjda će rešiti anarhiju i u taksi poslu u Bečeju gde ima mnogo neispravnih vozila kojim se taksira. Neki voze automobile i kombi vozila bez ugrađenih pojaseva, nose po osam, devet pa i deset putnika koji sede na poklopcima motora, u gepeku. Ako se novi zakon bude poštovao i vlasti ga budu primenjivale dosledno, trebalo bi da se poveća bezbednost na našim drumovima. Samo sumnjam da će tako biti, nego će i dalje biti povlašćenih.                

S.M.

Naslovi

Popularni Članci

      

Vojvodina

Srbija