Pomoću Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu: Radi opštinska e-vlada

  22 oktobar 2010
Ocenite ovaj članak
(0 glasova)

Opština Bečej je na konkursu Pokrajinskog sekretarijata za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju ovog proleća dobila je 1,9 miliona dinara za nabavku softvera i laptopova članovima Opštinskog veća, načelnicima odeljenja Opštinske uprave i načelniku Opštinske uprave opštine Bečej u cilju uspostavljanja elektronske uprave u gradskoj kući.

Svečano „puštanje u rad“ elektronske vlade (Opštinskog veća) najavljeno je početkom nedelje na konferenciji za novinare. Marjan Radičević, član Opštinskog veća i koordinator projekta e-vlade, rekao je da je rok za početak funkcionisanja e-vlade 25. oktobar, a pošto su članovi Opštinskog veća već u utorak održali prvu sednicu „naoružani“ novim laptopovima (doduše ipak uz dodatni pisani materijal) posao je, kako se obično kaže, završen pre roka.
Pokrajinski sekretar za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju Tomislav Stantić pohvalio je opštinu Bečej, koja je, po njegovim rečima, učinila nekoliko važnih koraka u cilju bolje komunikacije sa građanima i unapređenja organizacije rada lokalne samouprave. Naime, od prošle godine u gradskoj kući radi opštinski uslužni centar, koji je olakšao komunikaciju građana s opštinskom administracijom, a sada je uspostavljena i elektronska vlada. „Pod elektronskom upravom pre svega podrazumevamo elektronsko vođenje sednica Opštinskog veća, a Bečej je jedna od retkih opština koja je stigla do tog nivoa. Preostaje još uvođenje elektronskih skupštinskih sednica, što je u planu za narednu godinu. Tada će, čini mi se, funkcionisanje Opštinske uprave biti podignuto na visok nivo i taj nivo mora da obezbedi efikasnu, brzu i transparentnu Opštinsku upravu na zadovoljstvo svih građana“, rekao je Stantić.

Braunfild investicije

Pokrajinski sekretar za lokalnu samoupravu i međuopštinsku saradnju Tomislav Stantić rekao je da je sa predstavnicima opštine, pored funkcionisanja Opštinske uprave razgovarao i o infrastrukturnim problemima i razvojnim potencijalima opštine, o tome da Bečej dobije status banjskog grada i o projektu buduće bečejske banje.
Što se tiče mogućeg oživljavanja propale bečejske privrede, Stantić je rekao da će se uskoro izraditi baza tzv. braunfild investicija (moguća ulaganja na mestima gde već postoje zgrade i infrastruktura). Takve investicije bi mogle da omoguće rekonstrukciju i restrukturiranje već postojećih objekata, to jest propalih preduzeća, između ostalog i u Bečeju.

On je objavio i da je opština na konkursu njegovog sekretarijata nedavno dobila 1,2 miliona dinara za uvođenje „zelene linije“, i time će biti učinjen još jedan korak ka efikasnijoj lokalnoj samoupravi. Naime, u skoroj budućnosti će u Bečeju proraditi „zelena linija“, kol-centar gde će građani opštine prijavljivati komunalne probleme (telefonom, SMS porukama, posredstvom interneta), a očekuje se da uočeni problemi budu rešeni u roku od 48 časova ili da građani dobiju informaciju o tome zašto problem ne može da se reši u tom roku.
Odgovarajući na pitanje novinara o tome da li lokalna samouprava, njene službe i javna preduzeća imaju kapacitete da u roku od 48 časova reše prijavljene komunalne probleme, jer iskustvo kazuje drugačije, naime, građani su i do sada obaveštavali nadležne o problemima, ali oni nisu rešeni, predsednik opštine Peter Knezi je rekao da će namena „zelene linije“ biti najpre da se prijavi problem, a potom i da se reši, ako je takve prirode da se može rešiti za 48 sati: „Bitno je da mi znamo o problemu, e sad, koliko vremena treba za rešavanje… Naravno, što može za 48 sati da se reši, to će se rešiti, a što ne može, to ne može. Mislim da dobra volja neće nedostajati. Da nemamo dobru nameru ne bismo uveli tu liniju“.
Prema rečima zamenika predsednika opštine Budislava Medurića, „zelena linija“ u Bečeju trebalo bi da počne da funkcioniše do kraja godine.

Program za elektronsko Opštinsko veće

Predstavnici softverske firme iz Novog Sada prezentovali su program koji su napravili za potrebe e-vlade u Bečeju koji će se koristiti prilikom rada Opštinskog veća. Članovi Opštinskog veća će biti umreženi, postoji mogućnost održavanja sednica elektronskim putem, bez fizičkog prisustva, a omogućeno je i pretraživanje podataka i zaključaka sa sednica Opštinskog veća, međutim, pretraživač prepoznaje samo ćirilično pismo, a nema materijala ni na mađarskom jeziku, mada je u Bečeju u službenoj upotrebi i taj jezik.

K.D.F.

 

 

Naslovi

Popularni Članci

      

Vojvodina

Srbija